subota, 26. listopada 2019.

The Amazons Ride Again

Ako bih napisala još jedan tzv. besni post, mislim da bi mi određene institucije zakucale na vrata. Ali ovaj je blog, zapravo, u tu svrhu i napravljen. Ne, ne zato što sam "nezadovoljna kućanica" iz razloga koje biste pomislili, već jer sam, prosto, nezadovoljna. I besna.

Kako, do vraga, ne bih bila?

Prestaću koristiti internet ne zvala se ja Đorđe. A ne zovem se Đorđe. Skuvam ujutro kafu, zapalim prvu cigaru, otvorim laptop, i među prvih pet stvari koje mi iskoče u trendingu (ili kako se već vraga to zove), jesu iskustva muškaraca sa ženama na radnom mestu. 

Sad, pitaćete, pa? Šta tu ima pa da te iznervira? 

Ako vam prepričam samo jedan od postova koji kaže (ne citiram od reči o reči, naravno): "Pre par nedelja imali smo jednu od uobičajenih obuka o polnoj ravnopravnosti, sexualnom uznemiravanju itd, tokom kojeg nam je, između ostalog, rečeno da - mada u biti nije explicitno sexistički gest - rukovanje se može posmatrati kao takav, pa ga je najbolje izbegavati. Usput, obuka je navrat nanos organizovana pre no joj je bilo vreme(?), zato što je kolega dobio zvaničnu opomenu za sexizam jer je trudnici s detetom u rukama, na kiši, otvorio vrata. Ona ga je tužila jer je "sama sposobna otvoriti vrata", odnosno njegov je čin bio sexistički"- ako vam navedem samo taj jedan post, hoćete li i dalje misliti da dižem galamu ni oko čega?

Ma gde đavla beše onaj smajli za facepalm? Ili onaj di sam se obesila međ šunke na tavanu.

Mada, postovi (prepuni užasa koji ne možete ni zamisliti, zapravo) nisu u stvari ono što me je pogodilo. Pogodilo me je sveopšte mišljenje, ujedan glas kojim su svi prisutni muškarci vikali, a koji se u principu svodio na sledeće:


Izbegavati žene. Ne dolaziti s njima ni u kakvu korelaciju. 

Izbegavati čak i svaki razgovor koji se tiče posla, a moguće ga je izbeći.

Ni slučajno ne ostajati nigde ni sa kojom i kakvom ženom nasamo. Ako moraš, potrudi se da još neko bude prisutan, u smislu eventualnog budućeg svedoka.

Ako imaš auto, natrpaj sva sedišta nekim đubretom kako bi imao izgovor da nijednu ženu nigde ne povezeš.

Donesi na radno mesto fotografije izmišljene dece, ili nabavi lažnu burmu, kako bi izbegao da ti se neka nabacuje, pa posle kad je odbiješ, ode da te prijavi za sexualno uznemiravanje, iz inata i povređene sujete. (Ovo je bio ozbiljan savet jer se bar trećina postova ticala žena koje su pokušale flertovati, bile odbijene, i onda otišle i gnusno se osvetile.)

Nikad se ne vozi sa ženom sam u liftu, ako lift nema kameru.

Po mogućnosti snimaj svaki telefonski razgovor. 

Nemoj da se ženiš, nemoj da muvaš nikoga, nije vredno truda a možeš se nać u velikim govnima.

Odbaci žene.

Ostani sam.

1984, iko?

Pre nego neko celu ovu moju tiradu odbaci ko izmišljotinu napumpanog, patrijarhalnog (belog?) muškog ega, reći ću da se Iluminati i ravna zemlja nisu pojavili nigde u postovima, i da,  ako je i dve trećine od par hiljada ljudi tamo lagalo, još uvek ih ostaje zabrinjavajući broj koji je ispričao bar polovičnu istinu - što je dovoljno strašno.

Ništa nije strašno, rekao bi neko kog sam nekad poznavala, ali ako nešto jeste, to je današnje društvo.

Lično znam određen broj žena koje bi sad rekle: ma ko im jebe mater. MiliJon godina muškarci tlače žene, drže ih u ropstvu, kupuju ih i prodaju, tuku i siluju. Ako se sad situacija promenila, pa neka je. Nek sad oni malo žive u strahu. Nek sad malo oni vide kako je to. 

Ne znam luđakinje koje su lajkovale klip kako žena gazi kolima svog momka koji ju je varao, ali znam da bi i one rekle to isto. Što nije toliki problem. Problem je što bi, da je to bio momak koji kolima gazi svoju nevernu devojku, sve do jedne skočile na noge i zaurlale: "Mizogonista! Zlostavljač! Muška svinja! Beli (?) patrijarhalni povlašteni muškarac! Pa ona valjda ima razloga što ga je varala!"

Naravno, on nema. On je samo svinja. 

Dvostruka merila, iko?

Poremećeno društvo, iko?

Ne kažem da je prevarena žena trebala okrenuti drugi obraz, ali kažem da i ona koja je zgazila čoveka, i sve luđakinje koje su joj aplaudirale, trebaju ići u zatvor. Odmah. Koliko juče. Zato što se ljudi ne gaze kolima, i zato što niko pri čistoj svesti ne ide okolo i podržava linč. 

I to moram da objašnjavam? U 21. veku? Neverovatno.

Na stranu to što bih trudnu idiotkinju (da, napisala sam: trudnu idiotkinju) ja lično ostavila na kiši, kao i da sam počela ozbiljno razmišljati da odsad nijednoj trudnici u prevozu više nikad ne ustanem - jer, božemoj, može ona sama. Ne pada mi na pamet da me neko proglašava sexistom i pravi mi probleme u poslu i životu zato što sam bila ljubazna spram stranca, čovečna.

Problem je što feministkinje uopšte ne uviđaju do kakvih je posledica dovela njihova agresivna retorika, i još opasnije delovanje. Problem je što feministkinje uopšte nisu svesne kakav su užas počinile kad su čak i mene, ženu - da ne pominjem muškarce - naterale da počnem da razmišljam na taj način.

Malo je reći da sam bila zgrožena čitajući iskustva muškaraca i ostale  koji im daju savete. 80-ih je Fatalna privlačnost bila fikcija i razbibriga u dokolici, da bi dvajst godina kasnije postala realnost. Ko je verovao da je tako nešto moguće? Ko je uopšte i sanjao da će tako nešto postati stvarnost??

Nema šanse da me ubedite. Društvo u kojem su muškarci odlučili da im je isplativije da ne samo prestanu da zaobilaze žene na poslu u širokom luku, već i da im je mudrije da bagatelišu kompletni ženski rod kojem više ne veruju i za kojeg misle da više nije vredan mogućih problema koje donosi - definitivno je osuđeno na propast. 

I ne, nikakvo feminističko bulažnjenje neće me razuveriti, nikada. Ljudi zaboravljaju da feminizam danas nije pokret za ravnopravnost. Ne u stvari. Ko je ikad zagrebao ispod površine i pročitao ma šta iz trenutne feminističke literature? Today's feminism u korenu nosi nešto kao što je "empower".  Danas je ta reč na usnama svakog feministe. Empower nije jednakost. Definicija: empower, verb. Give (someone) the authority or power (to do something). 

Give (someone) the authority or power.

Nad čim, kim? Kakvu moć, zašto moć? Šta, jel smo se sastali ovde da bi se svetili? Šta je ovo, čas veronauke? Istočni greh? Parcijalni? Dosad su se "sve žene rađale grešne", sad je došao red na nas? Pa se danas "svi muškarci rađaju grešni"?  

U Australiji je izbila opšta uzbuna kad je tamo neki lanac odeće plasirao majicu na kojoj je pisalo "Boys will be boys". Odmah su morali povuć iz prodaje taj mizogonistički, patrijarhalno-beli, sexistički proizvod.   

S druge strane, kad su izašle majice s natpisom "Girls are smarter", to je izazvalo opšte oduševljenje. Nakon što se neki nesretnik pobunio, kompanija koja je napravila majice rekla mu je da natpis "empowers young women" (u pitanju je dečija odeća). 

A jel?

Boys ne treba da budu boys. Bolje da budu leprikoni i jednorozi, transexualci ili najbolje da ih se odgaja tako da uopšte i nemaju pojma da su boys. A girls su, svakako, pametnije. 

Najpametnije što je ljudski rod ikad iznedrio, pretpostavljam, evolutivni vrhunac. 

I onda, šta će nam koji moj muškarci uopšte? Neka plate sve što su im dedovi radili pre pet vekova. Nek svaki današnji šmokljan plati za ono silovanje koje mu je predak počinio dok smo još trčali gologuzi naokolo. Nek hodaju pognute glave, nek se stide, nek svaku rečenicu počinju sa: izvinjavam se... Nek otrpe svaku lažnu optužbu za sexualno uznemiravanje (ne sekirajte se, ima ih ihaha), nek im karijera i život budu upropašteni čak i kad se dokaže da su bili lažno optuženi, nek ćutke trpe kad ih svaka entitled guska na ulici pljune zato što joj baba nije imala pravo glasa  - nek crkne, govno belo i patrijarhalno! - i, svakako, okupljajmo se vikendom na gradskim trgovima da, uz kokice i colu, uživamo u predstavi gaženja kolima još jedne budale koji ga nije bio u stanju držat u pantalonama. 


Ma šta? Kill 'em all! 

I onda će planeta najzad bit idealna, paradise. 

Nego, šta ono najposle bi s Amazonkama? Vide li ih neko skoro? Izumrle, ma šta kažeš???

To je naverovatnije samo mit. Ma šta kažeš???

3 komentara:

  1. „U sadašnje vreme, koje prednost daje znaku nad onim što je označeno, kopiji nad originalom, predstavi nad stvarnošću, pojavnosti nad suštinom… istinito se smatra profanim, a samo je iluzija sveta. Tačnije, sveto se uvećava u meri u kojoj istinito uzmiče, a iluzija pojačava, tako da najvišem stepenu iluzije odgovara najviši stepen svetosti.“

    — Fojerbah, iz predgovora za drugo izdanje Suštine hrišćanstva (1843)

    OdgovoriIzbriši
  2. http://gerusija.com/downloads/Drustvo_spektakla.pdf

    OdgovoriIzbriši
  3. Pa gde ti nestade s ovoga sveta, čoveče...

    OdgovoriIzbriši

Zašto nisi

  Malopre mi postaviše pitanje koje su mi verovatno i pre postavljali, samo što nešto ne pamtim. Naime, upitaše me što nisam feministkinja. ...